Adakah pendaftaran diperlukan untuk menempah tiket di BusOnlineTicket?
Pendaftaran tidak diperlukan untuk membeli tiket dalam talian. Walau bagaimanapun, penumpang yang kerap digalakkan untuk mendaftar untuk menikmati faedah seperti mata ganjaran BOT Mile. Pendaftaran membolehkan pengurusan tempahan yang lebih mudah dan akses kepada promosi eksklusif.
Apa yang perlu dilakukan sekiranya e-mel pengesahan tidak diterima?
Semak folder sampah atau spam untuk e-mel pengesahan. Jika tidak ditemui, hubungi perkhidmatan pelanggan BusOnlineTicket melalui e-mel. Maklum balas akan diberikan dalam masa 24 jam selepas menerima permintaan.
Bagaimanakah status tempahan boleh diperiksa?
Status tempahan boleh disemak melalui Akaun Ahli atau halaman Semak Tempahan Saya. Masukkan Nombor Rujukan BOT dan e-mel atau nombor telefon yang digunakan semasa tempahan untuk mengakses butiran.
Adakah kanak-kanak memerlukan tiket semasa melancong dengan bas, kereta api atau feri?
Kanak-kanak di bawah umur 2 tahun boleh menaiki bas tanpa tiket, tetapi membeli satu disyorkan untuk keselamatan. Di dalam kereta api, kanak-kanak di bawah umur 4 tahun tidak memerlukan tiket.
Bilakah jadual bas ekspres tersedia untuk tempahan?
Kebanyakan syarikat bas ekspres mengeluarkan jadual mereka kira-kira sebulan lebih awal. Sebaiknya tempah awal untuk mendapatkan tempat duduk anda.
Bagaimanakah pelanggan boleh menempah tiket melalui sembang jika tempahan telefon tidak tersedia?
Tempahan boleh dibuat melalui sembang di Facebook, Instagram atau WhatsApp. Pembayaran boleh diselesaikan melalui pindahan bank atau deposit tunai. Resit pembayaran akan dihantar melalui e-mel kepada anda.
Berapa lamakah masa yang diambil untuk menerima pengesahan tempahan?
Kebanyakan pembayaran menghasilkan pengesahan segera. Walau bagaimanapun, sesetengah pembayaran yang dipegang oleh bank atau pengeluar kad mungkin mengambil masa sehingga 24 jam untuk mengesahkan. Hubungi pasukan khidmat pelanggan jika pengesahan tidak diterima dalam masa tersebut.
Apakah Polisi Bayaran Balik anda?
Bayaran balik akan dikembalikan kepada kaedah pembayaran asal atau diberikan sebagai Baucar Bayaran Balik. Proses bayaran balik bergantung pada jenis pembayaran yang digunakan semasa tempahan.
Bolehkah BOT Miles ditebus semasa proses tempahan?
Ya, ia boleh ditebus terus pada halaman pembayaran apabila membuat tempahan selepas log masuk dengan akaun e-mel.
Bolehkah tempahan feri, kereta api atau lawatan diubah selepas pengesahan?
Sebaik sahaja tempahan feri, kereta api atau lawatan disahkan, perubahan tidak dibenarkan. Penumpang harus menyemak butiran dengan teliti sebelum melengkapkan tempahan.